

Praktische informatie
Kosten
Minimaal 40 leerlingen.
€20,00 per leerling (per 8 leerlingen is 1 begeleider gratis).
Deze kosten zijn inclusief
– BTW;
– De indeling van de dag d.m.v. een rooster;
– Begeleiding bij de meeste modules;
– Een vegetarisch worstje en plantaardige chocolademelk
– Bij aankomst een kop koffie of thee voor de docenten/begeleiders;
– Een onvergetelijke dag!
Wij zijn cultuurkaart acceptant. Wilt u hier gebruik van maken? Geef ons dan uw CJP-nummer en contactpersoon door.
Een bezoek kan plaatsvinden tussen 09:30 en 15:00 uur.
Maximaal 5 modules per dag. Minimaal 40 leerlingen.
In het aanvraagformulier kunt u aangeven of u een lunch of een andere versnapering wilt reserveren. Het restaurant is alleen op aanvraag geopend.

Klimaat Experience
Leerlingen kunnen zich uitleven met de verschillende onderdelen van de Klimaat Experience. Alle onderdelen van deze module worden uitgelegd en aangewezen door een begeleider van het fort, daarna gaan de leerlingen in kleine teams uiteen om deze zelf te ontdekken.
Earth Watch
Niemand kan meer zonder GPS. Maar wat is het nou eigenlijk en hoe werkt het? Na de introductie over de werking van GPS en satellieten gaan de leerlingen tekenen met GPS.
Dynamische Globe
De aarde is constant in beweging. Ontdek hoe de continental drift onze aarde heeft gevormd en hoe de beweging van de platen zorgt voor o.a. vulkanisme en aardbevingen.
Duurzame Planeet Puzzel
Speel met je klasgenoten dit uitdagende memory spel gebaseerd op de sociale geografie en klimaten. Leerlingen strijden in twee teams tegen elkaar. Zie je een verband en horen ze bij elkaar? Dan scoor je een punt voor je team.
Stop de Klimaatklok
Navigeren met een kaart en coördinaten? Hoe doe je dat? In groepjes gaan leerlingen op zoek naar de opgegeven coördinaten. Verzamelen ze alle coördinaten op tijd om de klimaatklok te stoppen?
Bamboe bouwen
Welk team bouwt de hoogste toren? Als je wilt winnen, zul je goed moeten samenwerken en inzicht moeten hebben in slimme bouwconstructies.
Minecraft | Programmeer module
Tijdens deze module gaan de leerlingen aan de slag met de beginselen van programmeren in Java. Met behulp van pictogrammen sturen de leerlingen een beweegbare graafcomputer aan die de luistert naar de ingevoerde code.